Wednesday, August 27, 2008

Puisi untuk Sahabatku..... :)

[ Dalam kenangan ...Diploma Pengajian Islam dengan Teknologi Maklumat sem 6 (2007) Universiti Darul Iman ]
Aku menahan sebak & pilu ... yang berbungkus menjadi satu pelukan kejapmu... pun aku masih terpegang pada kalimah ini "sabarlah aku, sabarlahmu, sabarlah kita kerana kuasa Allah mengatasi segalanya.." barangkali inilah jalanya untuk menguji kedewasaan diri bohong kalau aku tidak menangis.. kerana kala sendirian mengingatkan aku setiap inci warna kenangan kita... berkongsi cerita ria, berkongsi cerita luka... sedangkan kau kini tiada disisi.. Maha Agung menemukan kita... tapi tidak sesekali mematikan ikatan persaudaraan ini.. tiada siapa yang tahu ikatan ini payah dirungkai setelah terpatri sekian lama... setelah mendepani ujian bersama.. saling mengerti... saling memahami.. Ah!!!!... ... payahnya membunuh memori... . kau memang sahabat.. saudara dunia akhirat... aku sekeluarga sentiasa mendoakan kebahagiaanmu setiap saat.. dan setiap langkahmu.. kami iringi dengan restu yang berpanjangan sampai akhir hayat...

0 comments:


Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Mining Industry. Powered by Blogger